BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Music-I Need You!

Jumaat, 16 Disember 2011

Cinta Muka Buku


Kenal Tak Ni Sapa?
Baik Jawab!

haa Sapa X Kenal Najwa Latif
Yang Nyanyi Lagu Cinta Muka Buku Tu

dah Kenal kan?
 
ni Picture Dia
[][][][]


Hari Nie Nak Kongsi Sedikit Pasal
Najwa Latif.
Korunk Dah Dengar Ke Belom
Lagu Baru Dia?
Tajuknya:Carta Hati

okeyh Ni lirik Lagu Cinta Muka Buku 
Dengan  Carta Hati
Layan~~~



Tajuk Lirik Lagu: Cinta Muka Buku
Artis/penyanyi: Najwa Latif
Kita berkenalan hanya dalam laman muka buku
Kau hantar pesan dan suruh aku terima kamu
ooh.. Hati ku rasa sesuatu..
Dan pabila kau kata kau mahu jumpa aku
Ku gelisah berdebar hati rasa tak menentu
oohh.. benarkah rasa itu..
Bagaimana harus bersua
Ku rasa gementar tapi bahagia
Perlukah kita cari peluang pertama
Walaupun kita tak pernah berjumpa
Banyak persoalan yang berada di minda
Banyak tanda tanya dan juga kata kerja
Otak kata jangan hati pula kata ya
Hidup tak menentu adakah ini cinta
Banyak soalan banyak juga jawapannya
Kata hati dan rasa tak dibiar saja
Setiap yang berlaku ada kebaikannya
Harus pejam mata dan cuba apa saja
Pabila kau renung tajam-tajam mata aku
Ku rasa sesuatu rasa yang ku tak tahu Oooo…
Ini cinta remajaku
Dan pabila kau katakan kau suka aku
Ku terdiam terkedu tak tahu mana nak tuju Oooo…
Itulah cinta yang satu, cinta di muka buku..
Bagaimana harus bersua
Ku rasa gementar tapi bahagia
Perlukah kita beri peluang pertama
Walaupun kita tak pernah berjumpa
Banyak persoalan yang berada di minda
Banyak tanda tanya dan juga kata kerja
Otak kata jangan hati pula kata ya
Hidup tak menentu adakah ini cinta
Banyak soalan banyak juga jawapannya
Kata hati dan rasa tak dibiar saja
Setiap yang berlaku ada kebaikannya
Harus pejam mata dan cuba apa saja
Pabila kau katakan kau suka aku
Ku terdiam terkedu tak tahu mana nak tuju Oooo
Itulah cinta yang satu
Cinta di muka buku.
2.Tajuk Lirik Lagu: Carta Hati
Artis/Penyanyi: Najwa Latif
hmm.. hoo.. haaa.. mmm..
Engkau duduk di situ
Diam tersipu malu
Mahu mendekati aku
Aku mulai resah
Hatiku jadi kebah
Melihat dirimu aku rebah
Tapi hati ini kuat menyatakan
Kau terkini duduk di carta hati
Lalu cinta kita bermula
Dari mata turun ke jiwa
Dari teman menjadi cinta
Dan berjanji untuk setia
Sehidup semati kita
Menjanjikan bahagia
Untuk kita berdua selamanya
hmm.. hoo.. lalala.. mmm..
Jangan engkau jangan pergi
Jangan tinggalku sendiri
Jangan tinggalkan carta hati
Kau janji kan bahagia
Ku janji kau tak terluka
Teruslah berada di carta hati kita
lalalalala.. hooo…
lalalalala.. mmm…
                                                                                                    *kalau salah Sory Ye kawan2 sekalian*

Surat Berantai

Tengok Tajuk nye Surat Berantai......Mungkin surat tu pakai Rantai Kot?
Okeyh Nak Tahu Surat Berantai tu apa?
Baca Sampai Habis tau!
Jangan Tinggal ye

1,2,3,4 Mulakan

Saya sering menerima surat berantai yang menyuruh penerima berbuat baik seperti berselawat, bersembahyang, menunaikan zakat dan haji serta sentiasa bertaubat.
Surat itu turut menceritakan mimpi Syeikh Ahmad Maeini (yang didakwa penjaga Makam Nabi Muhammad saw) kononnya beliau bermimpi didatangi Rasulullah yang berkata antara 60,000 orang yang mati, tiada satu pun yang beriman.
Si penerima disuruh mencetak 20 salinan dan dihantarkan kepada 20 orang. Dalam surat itu juga menceritakan ‘kebaikan’ yang diterima bagi orang yang mencetak dan menghantarnya seperti keuntungan dalam perniagaan, dinaikkan pangkat atau menerima anugerah.
Sebaliknya orang yang tidak mengendahkannya akan ditimpa malang dan mala petaka. Soalan saya:
  1. Siapakah Syeikh Ahmad Maeini? Adakah dia benar-benar wujud?
  2. Benarkah dalam zaman sekarang antara 60,000 orang yang mati, tiada seorang pun yang beriman?
  3. Bolehkah kita mempercayai surat berantai seperti ini dan mencetak serta mengedarkannya bagi mengelak ditimpa bencana?
  4. Surat berantai ini sama seperti SMS berantai yang menyuruh kita menghantar kalimah al-Quran (yang dieja dalam Bahasa Melayu) dengan tujuan sama. Bolehkah kedua-dua ini diabaikan begitu saja?

Jawapan :
Surat berantai atau surat beracun jika dilihat sebagai surat peringatan untuk orang lain supaya tidak lalai akan perintah Allah dan sentiasa melakukan kebaikan, boleh dianggap sebagai jalan dakwah.
Namun, unsur syirik di dalamnya menyebabkan orang yang mempercayainya menjadi sesat. Unsur syirik itu ialah percaya surat itu ada kuasa tersendiri memberi untung pada yang mencetak dan bala pada yang ingkar mencetaknya.
Ia seumpama tangkal yang ada kuasa memberi kebaikan atau malapetaka dan malang. Sesiapa yang percaya ada kuasa lain memberi kebaikan dan keburukan pada dirinya; ia adalah unsur syirik yang boleh menggugat akidah.
Soal siapa mati dalam iman dan berapa ribu jumlah mereka adalah kuasa Tuhan, tiada keperluan untuk kita mengetahuinya, tetapi lebih baik bersiap untuk mati dalam iman.
Jangan turut serta sebarkan dengan niat mengelak bencana yang bakal menimpa (jika engkar menyebarkannya melalui surat atau SMS) kerana ia mungkin menggugat akidah kita. 



ini adalah contoh gambar surat berantai yg diambil dari google















CERITE TERBARU TENTANG DAJJAL......... Kepada semua yang bergelar umat islam,hari ini pakar meteorogi bahagian rusia,pukul 3 petang kemarin mendapati sesuatu bunyi ganjil lagi seperti yang NGAUMAN RAKSASA yang kedua kalinya dari bawah mantel bumi,menurut para ulama itu suara DAJJAL yang berusaha naik ke bumi.Oleh itu kita disuruh sentiasa tidak berhenti azan & solat.sesiapa yang membaca tolong sebarkan kepada 20 orang umat islam.jangan dipermainkan LILLAHITA'ALA & DEMI ALLAH,ini AMARAN. . .N dalam waktu 12 jam tidak dikirim kamu akan mendapat musibah di benci orangx2,akan sial sampai umur 48..


di atas:dpt kat fb













sowy gambar x berapa besar

Khamis, 15 Disember 2011

Bila Aku Tengok Says.my

Bila aku tgk says.my nak tahu apa terjadi?kalau sapa tahu comment?
reward aku hanya RM0.2 sen je...aduh...x pe nnti aku akan tunggu smpai dpt puluh-puluh nnti






sorry entri ini terlalu pendek..terserah nak baca ke tidak

Selasa, 13 Disember 2011

Read This..Kasih Ibu

Sebelom Korang baca cerita nie...Sediakan Tisu tau kalau korang sedeh..ye
1,2,3 mulakan


kALAU SAYANG IBU, BACA LA , TAK LAMA PUN, 5 MINIT JE .

Orang kata aku lahir dari perut mak ! (Bukan Org kata , memang betul)

Bila dahaga , yang susukan aku . Mak .
Bila lapar , yang suapkan aku , Mak .
Bila keseOrangan , yang sentiasa di sampingku , Mak .
Kata mak , perkataan pertama yang aku sebut , Mak .
Bila bangun tidur, aku cari , Mak .
Bila nangis , Orang pertama yang datang , Mak .
Bila nak bermanja, aku dekati , Mak .
Bila nak bergesel , aku duduk sebelah , Mak .
Bila sedih , yang bOleh memujukku hanya , Mak .
Bila nakal , yang memarahi aku , Mak .
Bila merajuk , yang memujukku cuma , Mak .
Bila melakukan kesalahan , yang paling cepat marah , Mak .
Bila takut , yang tenangkan aku , Mak .
Bila nak peluk , yang aku suka peluk , Mak .
Aku selalu teringatkan , Mak .
Bila sedih , aku mesti telefOn , Mak .
Bila serOnOk , Orang pertama aku nak beritahhu , Mak .
Bila bengang , aku suka luah pada , Mak .
Bila takut , aku selalu panggil , " Mmaaakkkk ! "
Bila sakit , Orang paling risau adalah , Mak .
Bila nak exam , Orang paling sibuk juga , Mak .
Bila buat hal , yang marah aku dulu , Mak .
Bila ada masalah , yang paling risau , Mak .
Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni , Mak .
Yang selalu masak makanan kegemaranku , Mak .
kalau balik ke kampung , yang selalu bekalkan ulam & lauk pauk , Mak .
Yang selalu simpan dan kemaskan barang barang aku , Mak .
Yang selalu berleter kat aku , Mak .
Yang selalu puji aku , Mak .
Yang selalu nasihat aku , Mak .

Bila nak kahwin , Orang pertama aku tunjuk dan rujuk , Mak .

Aku ada pasangan hidup sendiri .

Bila serOnOk , aku cari , Pasanganku .
Bila sedih , aku cari , Mak .
Bila berjaya , aku ceritakan pada , Pasanganku .
Bila gagal , aku ceritakan pada , Mak .
Bila bahagia , aku peluk erat , Pasanganku .
Bila berduka , aku peluk erat , Emakku .
Bila nak bercuti , aku bawa , Pasanganku .
Bila sibuk , aku hantar anak ke rumah , Mak .
Bila sambut valentine , Aku bagi hadiah pada Pasanganku !
Bila sambut hari ibu , aku cuma dapat ucapkan “ Selamat Hari Ibu ” !
Selalu , Aku ingat pasanganku !
Selalu , Mak ingat kat aku !
Bila-bila , Aku akan telefOn pasanganku !
Entah bila , aku nak telefOn mak !
Selalu , aku belikan hadiah untuk pasanganku !
Entah bila , aku nak belikan hadiah untuk emak !

Renungkan :

" Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja , bOlehkah kau kirim wang untuk mak

" Mak bukan nak banyak , lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah . "

Berderai air mata jika kita mendengarnya .

Tapi kalau mak sudah tiada .

" MAKKKKK ! RINDU MAK ! RINDU SANGAT ! "

Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya !
Berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya !
Berapa ramai yang sanggup mengantikan lampin ibunya !
Berapa ramai yang sanggup membersihkan najis ibunya !
Berapa ramai yang sanggup membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya !
Berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya !
Dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya !

Seorang anak mendapatkan ibunya yang sedang sibuk menyediakan makan malam di dapur lalu menghulurkan sekeping kertas yang bertulis sesuatu . Si ibu segera mengesatkan tangan di aprOn menyambut kertas yang dihulurkan Oleh si anak lalu membacanya . KOs upah membantu ibu :

1) TOlOng pergi kedai : RM4.00

2) TOlOng jaga adik : RM4..00

3) TOlOng buang sampah : RM1.00

4) TOlOng kemas bilik : RM2.00

5) TOlOng siram bunga : RM3.00

6) TOlOng sapu sampah : RM3.00

Jumlah : RM17.00

Selesai membaca , si ibu tersenyum memandang si anak sambil sesuatu berlegar-legar si mindanya . Si ibu mencapai sebatang pen dan menulis sesuatu di belakang kertas yang sama .

1) KOs mengandungkanmu selama 9 bulan - PERCUMA

2) KOs berjaga malam kerana menjagamu - PERCUMA

3) KOs air mata yang menitis keranamu - PERCUMA

4) KOs kerunsingan kerana bimbangkanmu - PERCUMA

5) KOs menyediakan makan minum, pakaian, dan keperluanmu -PERCUMA

Jumlah Keseluruhan Nilai Kasihku - PERCUMA

Air mata si anak berlinang setelah membaca apa yang dituliskan oleh siibu . Si anak menatap wajah ibu ,memeluknya dan berkata ,

"Saya Sayangkan Ibu". Kemudian si anak mengambil pen dan menulis "Telah Dibayar" pada mukasurat yang sama ditulisnya .

Jika kamu menyayangi ibumu , cOpy & paste kanlah Status ini kepada sahabat sahabat anda di FacebOOk anda . Saya sayang MAK saya !



KL Banjir?

Hari Nie Tajuk Tergempar"KL Banjir"Pada !3/!2/20!!..nak tengok pic pic nye...
JOm....Layansss

Keadaan lalu lintas di ibu negara lumpuh hari ini berikutan banjir kilat di Jalan Tun Razak semasa waktu puncak apabila warga kerja pulang, berikutan hujan lebat.
Kawasan sekitar Perpustakaan Negara dilaporkan ditenggelami air dan dikatakan merebak sehingga ibu pejabat agensi berita Bernama yang terletak berhampiran.
Sebelum ini, kawasan itu bukan tempat yang kerap berlaku banjir. Dua minggu lalu Kajang juga dilanda banjir kilat yang terburuk sejak 1971.
Jabatan Meteorologi dalam satu kenyataan yang dikeluarkan pada 10.30 pagi tadi turut memaklumkan bahawa amaran hujan lebat (peringkat merah) di Terengganu dan Pahang yang dikeluarkan pada 5.35 petang semalam diturun taraf kepada amaran hujan lebat (peringkat jingga).
Ia turut mengeluarkan amaran angin kencang dan laut bergelora (kategori kedua) dengan kelajuan 50-60 kilometer sejam (kmsj) dengan ombak mencapai ketinggian 4.5 meter di kawasan perairan Kelantan, Terengganu, Samui, Condore, Reef North dan Layang-Layang akan berterusan sehingga Selasa depan.
Angin kencang dan laut bergelora (kategori pertama) dengan kelajuan 40-50 kmsj dengan ombak mencapai 3.5 meter di perairan Pulau Langkawi, Perlis, utara Kedah, Pahang, Johor timur, Sarawak, Wilayah Persekutuan Labuan, Sabah (pedalaman, Pantai Barat dan Kudat), Phuket, Tioman, Bunguran, Reef South dan Palawan juga diramal berterusan hingga Selasa depan. Menurutnya, kawasan pantai di pantai timur Semenanjung kini terdedah kejadian kenaikan paras air laut.


Isnin, 12 Disember 2011

KOrunk suka watak apa dlm Nada Cinta?





Randy Pangalila:RICKY

MIKHA TAMBAYONG:NADA


MICHELLA PUTRI:RASTI


Alex


VITO


Sabtu, 10 Disember 2011

Alhamdullillah..:)

Korunk mesti tertanya-tanya kenapa tajuk dia"Alhamdulillah"
sbb Followers  Fatin Dah Ramai....

FATIN NAK UCAPKAN TYME KASEH SBB FOLLOWERS FATIN...

Tu jelah...nak ckp...mls dah.....hhhihihihihi


bye..bye...bye.....

Rabu, 7 Disember 2011

I am proud


Korunk mesti tertanye-tanya knapa tajuk nye ""Iam Proud"
sbb Fatin bangga sbb blog dah cantik sket lah kan?nak tahu x Fatin dpt dari mana smpai blog scntek ni?dari kak  Lyssa....Fatin Ikot tuto yg ada tu lah...korunk nak jgak?Dah agak msti nak kan?ok klik sini ye?

http://www.lyssasecret.com/p/tutorial.html



sekian sudah...Assalamualaikum 

join churpchurp

Korunk dah join churpchurp ke belum?Bagi sesiapa yg blom join churpchurp boleyh klik kat sini ye...
http://www.churpchurp.com.


1.Kelebihan churpchurp ape?

Kelebihan churpchurp ialah boleh buat duit poket sendiri tau.....

okeyh lah dah mls nak tulis byk2 selebihnye korg boleh tgk tutorial yg di taip oleh kak Lyssa...tekan sini tau...

http://www.lyssasecret.com/p/tutorial.html

bye sume...assalamualaikum

Isnin, 28 November 2011

Ahad, 27 November 2011

Malaysia lwn Bahrain

sapa tgk bola smlm...mesto korg kecewa kan sbb Malaysia klh lwn Bahrain......

Sabtu, 26 November 2011

Nak Masuk x? CONTEST BLOG SUPERAWSOME BY SHA

......
korg nak masuk x  CONTEST BLOG SUPERAWSOME BY SHA ...
kalau Fatin....nak join jgk?kalau korg nak join boleh klik kat banner tu..
Hadiah pon Menarik......

Jumaat, 25 November 2011

Rabu, 23 November 2011

HELLO...

Assalamualaikum.Rasanya dah lama x bukak blog ni kan?Sorry sbb blog x cntik,pastu lama x bukak...sbb x sempat nak bukak dan masa tu ada periksa akhir tahun jadi tu yg lama x bukak...

Ahad, 2 Oktober 2011

Khamis masa 29/9/2011 bahasa arab punye pelajaran

MASA TU USTAZAH KATA MUKA AKU NIE X PERNAH NMPAK PON..PASTU USTAZAH TNYE KAT AKU ''APE MAKSUD DALAM BUKU TEKS NI''PASTU AKU SNYAP JE.PASTU USTAZAH CKP ''TULAH TERMENUNG JE...DTG SEKOLAH NAK TERMENUNG....DAH LAH USTAZAH JRG TGK MUKA KAMU''KATA USTAZAH..AKU PON NANGIS LAH SBB USTAZAH TUDUH AKU...PASTU USTAZAH TANYE ''NAMA KAMU SIAPA?PASTU AKU JWB FATIN..PASTU USTAZAH CKP PATIN KE IKAN PATIN..PASTU AKU CKP DGN KASAR"FATIN LAH"EII GERAM BTOL AKU..


THANK YOU USTAZAH SBB EJEK2 SAYA TAU..SAYA HARGAI SGT....SAYA  PERNAH RASA CIKGU EJEK SAYA..USTAZAH LAH ORG PERTAMA YG MENGEJEK SAYA..

Ahad, 18 September 2011

cantik x?

Assalamualaikum...cantik x blog aku?aku rasa biase..je tgk blog akak nurin cantik je...

Ahad, 28 Ogos 2011

Selamat Hari Raya

SELAMAT HARI RAYA KAWAN!!MAAF DIPINTA JIKA ADA TERLANJUR BICARA

Jumaat, 19 Ogos 2011

Menangis

semalam masa teacher liyana masuk nak bagii ucapan teacher nangis pastu teacher kata izzatie jgn nangis..pastu aku tgk teacher nak menangis aku pon tibe2  nangis...pastu teacher ckp sorg 2 kena beri ucapan atau ulasan...pastu smpai giliran aku aku nangis teresak-essak...aku nak teacher.....aku sayg teacher

Jumaat, 12 Ogos 2011

Letihnya...

Letihnye..hari nie........haus lah pulak....kalau x dpt makan pon takpe janji dapat minum hahhaahah....best ah kalau dok kat Sabah dan Sarawak dierorg buka puasa awal...

Hobo 5 Space Brawl FLASH - Play Free Games Online at y8.com

Hobo 5 Space Brawl FLASH - Play Free Games Online at y8.com

Outfits Today: What to Wear Today FLASH - Play Free Games Online at y8.com

Outfits Today: What to Wear Today FLASH - Play Free Games Online at y8.com

Saya difitnah

Ya Allah,sekarang nie bulan ramadhan bulan mulia...ya allah tabahkanlah hambamu ini ya allah..saya difitnah...ada kawan saya nie nama dia dirahsiakan...die ckp saya ni memperhambakan org sampai die hasut adik saya..supaya percaya...padahal saya x hambakan Faiqah pon....saya cuma nak ajar die je......

EIII DENGAR NIE KALAU BENCI KAT SAYA CKP JE LAH...X PAYAH LAH FITNAH ORG YG BUKAN-BUKAN...KALAU AWAK NAK TAU MEMFITNAH TU LEBIH BERDOSA DARIPADA MEMBUNUH.....DAH LAH FITNAH ORG MASA BULAN RAMADHAN..

Sabtu, 6 Ogos 2011

Teacher/Cikgu

  • GURU YG KUSAYANGI/GURU PRAKTIKAL

2.TEACHER IZZATIE LIYANA@TEACHER LYANA

 1.CIKGU AFIDATUNADIA AHMAD
 2.TEACHER IZZATIE LIYAN@LYANA
3.TEACHER ZULAIKHA HAFIZAH


4.CIKGU ROHAYU

Jumaat, 5 Ogos 2011

HE HEHE

✿Lelaki yg BAIK---> lelaki yg boleh bimbing wanita ke jalanNYA
◕Lelaki yg COMEL---> lelaki yg berpakaian baju melayu dan menuju ke masjid
✿Lelaki yg SWEET---> lelaki yg selalu bercakap dengan nada yg rendah
◕Lelaki yg ROMANTIK--> lelaki yg mnghadiahkan sebuah doa setiap hari
✿Lelaki yg CHARMING--> lelaki yg mengingatkan si dia tentang ibadat
◕ITU lah LELAKI yg menjadi igauan wanita .. InsyaAllah...

Selasa, 2 Ogos 2011


T A E Y E O N,J E S I C A , T I F F A N Y , S U N N Y, Y O O N A, H Y O Y E O N, Y U R I , 
S E O H Y U N ,S O O Y O U N G..

Ahad, 31 Julai 2011

KAK AiNi

HARI NIE SAYA CHAT DI FB DGN AKAK NIE NAMA DIE NURUL AINI ABDUL AZIZ...DIE TU BAIK SGT...COMEL PUTIH PLAK TU.....byee.

Selamat..

✫. `⋎´✫¸.•°*”˜˜”*°•✫ ✫¸.•°*”˜˜”*°•.✫ ☻/ღ˚ •。* ˚✰˚ ˛★* 。 ღ˛° 。* °♥ ˚ ★ *˚ /▌*˛˚***-_- !@#$%^&*()_+{}|| : "'<>?21

Hadith-Kebaikan

“Sesiapa yang menunjukkan suatu kebaikan, maka dia akan
memperoleh pahala (sama) seperti pelakunya ”
(Diriwayatkan oleh Muslim, at-Tirmizi, Ibn Hibban, al-Baihaqi
dan at-Thabrani daripada Ibnu Mas’ud al-Badri r.a)

UPIN&IPIN-ESOK PUASA

Diriku

BIODATA

NAMA:FATIN NUR'AQILLAH


CITA-CITA:DOKTOR



Adding video







Adding video

Adding video

<iframe width="425" height="349" src="http://www.youtube.com/embed/U7mPqycQ0tQ" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

My Best Friends

1.NURUL QUDWATUN NISA' 

2.NUR ILIYANA NATASHA

3.MARYAM 



4.FAIQAH NAZURAH 

Saya Minat....

Mengenai Akuuu

Hai Nama Saya Fatin Nur'Aqillah.....saya Ada 3  Adik beradik....pertama abg saya  Mohd Norsyafiq Kedua saya  lah.Ketiga Adik saya  Fatin Nur'Athirah......saya  Ada ayah saya  Ade ibu.....i love my familyyyyy....Pnggil saya FATIN OR AQILLAH .<3 <3 <3

Selamat Berpuasa


RAMADHAN KAREEM

Selamat Berpuasa

Selamat Berpuasa...Semua....